Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

When digital becomes human

Klantrelaties in transformatie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789401419031
1
Voormalig Nr. 1Totaal 7 dagen
EvergreenTotaal 769 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Bedrijven die het verschil weten te maken met een 'human touch' veroveren het hart van hun klant.

Steven Van Belleghem:
"De klantenrelatie van de toekomst is digitaal én menselijk. In dit boek wil ik het belang van beide factoren beklemtonen. Iedereen praat immers over het digitale, waardoor het strategische van het menselijke contact vaak wordt onderschat.

Ik hoop dat bedrijven na het lezen van dit verhaal zullen nadenken over elk onderdeel van de klantenrelatie om zich meer in de richting van When Digital Becomes Human te bewegen. De ideale klantenrelatie kan echter nooit bereikt worden. Deze evolueert elke dag.

Dit boek is geschreven om bedrijfsleiders te helpen bij het opmaken van hun langetermijnstrategie. Ik heb het eveneens geschreven voor iedereen met een persoonlijke interesse in de toekomst van klantenrelaties. Stel jezelf bij het lezen de vraag: wat betekent dit voor mij als persoon?"

"De klant wil technologie omwille van de efficiëntie, maar tegelijk moet het contact met bedrijven meer menselijk zijn. Hoe omgaan met deze paradox is dé uitdaging van de customer service. When Digital Becomes Human geeft visie en inspiratie over de transformaties die noodzakelijk zijn." - Chris Van Doorslaer, CEO Cartamundi

"Iedereen wil digitaal. Ja, tegenwoordig ook CEO’s. Maar dat lukt maar als het authentiek is, als je een stuk van jezelf in jouw digitale communicatie steekt en als je zelf een beetje digitaal DNA aanneemt. De link tussen digitaal en menselijk wordt op unieke manier beschreven in dit boek. Een absolute must-read voor elke moderne CEO. En zeker voor ouderwetse!" - Marc Coucke, CEO Omega Pharma

"'When Digital Becomes Human' gaat verder dan de klassieke theorieën over klantgerichtheid en over de toekomst. Het prikkelt de hersenen en dwingt bedrijven om 10 stappen verder te gaan in hun relatie met de klant. Het is een inspirerende read voor elke manager die zijn relatie met zijn klanten ernstig neemt." - Wiebe Draijer, CEO Rabobank

Specificaties

ISBN13:9789401419031
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:220
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:1-11-2014
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (3)

recensie
When digital becomes human
Peter Streefkerk | 4 maart 2015
Klantrelaties vormen een essentieel element voor het goed functioneren van de inkoop binnen een bedrijf of organisatie. Technologie speelt daarbij een steeds belangrijkere rol.
Lees verder
recensie
When digital becomes human
Angelina Hammond | 29 december 2014
Steven Van Belleghem, ook bekend van de bestsellers ‘De Conversation Manager’ en ‘De Conversation Company’ legt de vinger op de zere plek in zijn nieuwste boek: de klantenrelatie verandert tegenwoordig elke dag.
Lees verder
recensie
When digital becomes human
Louis Thorig | 18 december 2014
In ‘When digital becomes human’ met de ondertitel ‘Klantrelaties in transformatie’ biedt Steven van Belleghem zijn toekomstvisie van de klantrelatie. De klant staat centraal, niet de interne organisatie van een bedrijf.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
15 stemmen
12
2
1
0
0

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Technology lovers
Nienke van Oeveren 16 december 2014 ‘We later de computer het shitty werk doen en doen zelf het fun werk.’ Dat is de ultrakorte samenvatting van de masterclass van Steven Van Belleghem, de laatste uit een reeks van vijf masterclasses over Marketing 3.0. Van Belleghem geeft prachtige, soms wat beangstigende voorbeelden van hoe de wereld eruit gaat zien. ‘Hoe ver gaat de digitalisatie? En wat is de rol van mensen?’
nieuws
Laatste oogst
Pierre Spaninks 15 december 2014 Pierre Spaninks blogt over zijn ervaringen als jurylid van het Managementboek van het Jaar. Zijn collega's kunnen en mogen het allemaal heel anders beleven. Graag zelfs, want het proces is gebaat bij een levendige discussie.
interview
Steven Van Belleghem: ‘De klant krijgt de controle’
Hans van der Klis 5 november 2014 In zijn nieuwe boek When digital becomes human beschrijft Steven Van Belleghem welke impact de voortgaande digitalisering heeft op bedrijven en hun relaties met klanten. Bedrijven zullen zich moeten onderscheiden door extreme klantgerichtheid, stelt Van Belleghem, en dat kan door toevoeging van de human touch. ‘Als alles digitaal wordt, wordt menselijk contact schaars. En datgene wat schaars is, krijgt waarde en wordt strategisch.’

Over Steven Van Belleghem

Steven Van Belleghem is een enthousiasteling op het gebied van klantbeleving! Zijn missie is om bedrijven te inspireren om meer klantgericht te worden. Steven gelooft in het combineren van gezond verstand, nieuwe technologieën, een empathische menselijke benadering, het spelen van het lange spel en het nemen van sociale verantwoordelijkheid om keer op keer het hart en de zaken van klanten te winnen. Om zijn missie te bereiken, heeft hij 6 internationale bestsellers geschreven (>150.000 exemplaren verkocht); hij deelt nieuwe ideeën op zijn sociale kanalen (inclusief zijn YouTube-kanaal met meer dan 9 miljoen weergaven); hij geeft keynote-presentaties over de hele wereld (>1.500 keynotes in >45 landen) en zijn ideeën worden vaak gedeeld door media zoals Forbes, The Guardian, WARC. Steven vindt zijn inspiratie door bedrijven over de hele wereld te bezoeken. Hij is mede-oprichter van Nexxworks, een inspiratiebureau dat inspiratiereizen organiseert in alle uithoeken van de wereld om leidinggevenden te inspireren hun klantbeleving te verbeteren. Steven is ook een investeerder in bedrijven die gerelateerd zijn aan klantbeleving, zoals IO Digital en SparkX. Steven vult zijn ondernemersactiviteiten aan met zijn werk als parttime marketingprofessor aan de Vlerick Business School en als gastdocent aan de London Business School.

Andere boeken door Steven Van Belleghem

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De klantenrelatie van de toekomst
2. Digital first = customer first
3. Een digitaal ecosysteem
4. Van selfservice naar automatisering
5. Niet big data, wel big relevance
6. De technologie wordt menselijk
7. Heartketing
8. De human touch
9. Crowdpower

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        When digital becomes human