Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Alignment 2.0

De optelsom van internal branding en employer branding in de praktijk

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2018 1e druk 9789058755209
Direct te downloaden

Samenvatting

Een sterke reputatie begint intern. Daarom ambieert ook elke organisatie een aligned workforce. Medewerkers die zich thuis voelen, elke dag het beste van zichzelf geven en weten hoe ze kunnen bijdragen aan de gemeenschappelijke ambitie. Een aligned workforce ontstaat niet vanzelf. Het vergt continu werken aan alle factoren die ervoor zorgen dat iemand zich verbonden en betrokken voelt.

Het aantrekken, betrekken en behouden van de juiste mensen valt of staat bij de samenwerking tussen Communicatie en HR. De gezamenlijke uitdaging? Alignment gedurende de hele employee journey. Een reis die al begint vóór de medewerker bij de organisatie solliciteert en niet eindigt als hij het pand verlaat.

Alignment 2.0 gaat over hoe communicatieen hr-professionals effectief kunnen werken aan alignment. Gedurende de hele employee journey. Het boek geeft inzichten vanuit de praktijk en geeft concrete handvatten om gebruik te maken van de kracht van medewerkers en potentiële medewerkers. In een wereld die continu in beweging is.

'Je belangrijkste stakeholders zijn je interne stakeholders: het werd nooit zo helder geschetst als in Alignment 2.0. Ik neem mijn hoed af.' - Paul Stamsnijder, Founding partner Reputatiegroep

'Extern winnen is intern beginnen, is een oud gezegde in de PR-wereld. In dit boek wordt dat overtuigend uitgewerkt. Interne communicatie krijgt zo een heel nieuwe lading. Iedereen wil graag dat medewerkers ambassadeurs worden, maar dat gebeurt niet vanzelf.' - Betteke van Ruler, Emeritus hoogleraar communicatiewetenschap Universiteit van Amsterdam

Specificaties

ISBN13:9789058755209
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:224
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:18-11-2018
ISSN:

Expertrecensies (4)

recensie
Management Summaries - Alignment 2.0
Bert Peene | 1 augustus 2016
Organisaties die streven naar alignment, willen graag dat hun medewerkers de ambitie en strategie actief ondersteunen met hun gedrag, schrijft Bea aarnoutse in Alignment 2.0. En dat kan alleen als die medewerkers daarvoor voldoening of zingeving terugkrijgen. Aarnoutse noemt dat ‘alignment 2.0’.
Lees verder
recensie
Alignment 2.0
Bert Peene | 25 juli 2016
Dat de klant koning is, hoef je geen enkele ondernemer te vertellen. Ze zullen allemaal zeggen: bij ons staat de klant centraal. Als dat inderdaad zo is, is dat prima, vindt Bea Aarnoutse, maar kijk dan alsjeblieft ook naar wat je medewerkers willen. Die zijn namelijk de sleutel tot ondernemingssucces. Dat besef lijkt echter nog lang niet overal aanwezig te zijn. Daarom wil zij met haar boek Alignment 2.0 (‘De optelsom van internal branding en employer branding in de praktijk’) laten zien hoe je medewerkers, potentiële medewerkers én oud-medewerkers daadwerkelijk tot ambassadeurs van je bedrijf kunt maken.
Lees verder
recensie
Alignment 2.0 - De optelsom van internal branding en employer branding
Paul Stamsnijder | 13 juli 2016
Als het aan Bea Aarnoutse van Alignment 2.0 ligt, begint de dialoog intern. Het levert veel op als organisaties niet alleen kijken naar wat de buitenwereld verwacht, maar vooral goed luisteren naar wat medewerkers willen. Zet medewerkers en hun ontwikkeling op de eerste plaats.
Lees verder
recensie
Alignment 2.0
Betteke van Ruler | 4 juli 2016
‘Extern winnen is intern beginnen' luidt een oud gezegde in de pr-wereld. Dat krijgt in het boek Alignment 2.0 van Bea Aarnoutse een nieuwe dimensie.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (2)

interview
Bea Aarnoutse: ‘Verdieping van relaties tussen organisaties en hun medewerkers nodig’
Bert Peene 3 augustus 2016 ‘Extern winnen is intern beginnen’ is een oud gezegde in de PR-wereld. Betrokken medewerkers zijn immers de sleutel tot organisatiesucces. Zij vormen, zoals dat heet, een ‘aligned workforce’. Alignment komt echter niet vanzelf, maar vergt een investering waarmee jaren gemoeid zijn. In haar boek Alignment 2.0 (‘De optelsom van internal branding en employer branding in de praktijk’) laat Bea Aarnoutse zien hoe je door het aantrekken, betrekken en behouden van de juiste mensen tot een aligned workforce kunt komen.
preview
Preview - Alignment 2.0 - De optelsom van internal branding en employer branding in de praktijk
Bea Aarnoutse 7 juni 2016 Een sterke reputatie begint intern. Daarom ambieert ook elke organisatie een aligned workforce. Medewerkers die zich thuisvoelen, elke dag het beste van zichzelf geven en weten hoe ze kunnen bijdragen aan de gemeenschappelijke ambitie. In deze preview op haar Alignment 2.0 legt Bea Aarnoutse uit wat er komt kijken bij het bouwen aan alignment gedurende de hele employee journey.

Over Bea Aarnoutse

Bea Aarnoutse is specialist op het gebied van leadership en employee alignment. Ze is zelfstandig consultant, co-owner van PROOF en de afgelopen vijftien jaar betrokken geweest bij veel verandertrajecten van A-merken: van strategie-implementaties tot fusies. Ook is Bea auteur van twee succesvolle managementboeken: Alignment 2.0 (2015) en Happy change (2021). Als docent en trainer is Bea actief bij Nyenrode Business Universiteit en HR Academy. Daarnaast is ze een veel gevraagd spreker, onder andere via SpeakersAcademy.nl.

Andere boeken door Bea Aarnoutse

Inhoudsopgave

Voorwoord
Introductie
Semantiek

DEEL 1: De basis van alignment
1. Betrokken medewerkers: sleutel tot succes
2. Van betrokkenheid naar alignment
3. Vertrekpunt van alignment
4. Gedrag en motivatie van medewerkers
5. Geïntegreerde aanpak van alignment
6. Hoofdrollen voor Communicatie en HR
7. Alignment en reputatie
8. Samenvatting

DEEL 2: Werken aan alignment; de stakeholders
1. Directie
2. Management
3. Medewerkers
4. Potentiële medewerkers
5. Nieuwe medewerkers
6. Vertrekkende en oud-medewerkers
7. Samenvatting

DEEL 3: In zes stappen bouwen aan alignment
1. Analyse en vertrekpunt
2. Verhaal
3. Communicatiestrategie
4. Communicatieconcept
5. Uitwerking
6. Meten is weten
7. Samenvatting

DEEL 4: Cases

Nawoord
Dankwoord
Over Bea Aarnoutse
Literatuurlijst
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Alignment 2.0