Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Communicatie en media De inzet van touchpoints
De inzet van touchpoints
Renée van Zijl

Renée van Zijl is adviseur voor opleidings- en examineringsvraagstukken, en tevens ontwikkelaar van educatieve content.

Meer over de auteurs
De inzet van touchpoints - Moderne mediaplanning Renée van Zijl 3 november 2016 Moderne mediaplanning gaat uit van touchpoints, een breed begrip dat bijdraagt aan de integratie van media, middelen en kanalen. Renée van Zijl schreef er een boek over: De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning. Een preview. Lees het volledige artikel
Renée van Zijl, Désirée van Osch

De inzet van touchpoints

Moderne mediaplanning

Paperback Nederlands 2019 2e druk 9789492272133
Paperback | NL € 22,95 E-book | NL € 18,95
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
22,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Touchpoints zijn alle momenten waarop een klant, werknemer of andere stakeholder de organisatie of het merk ‘aanraakt’. Een touchpoint kan de drager van de boodschap zijn, maar ook het transportkanaal. Touchpoints kunnen specifieker zijn dan kanalen. In het kanaal ‘winkel’ kan een klant meerdere touchpoints tegenkomen, zoals een display met een aanbieding, een onderhandelingsgesprek met een verkoper over de prijs en een bezoekje aan de servicebalie. Een volledig en actueel overzicht van touchpoints is daarom niet te geven. De lijst is lang en continu aan verandering onderhevig.

Om de inzet van touchpoints doelgericht en georkestreerd te laten gebeuren maakt mediaplanning gebruik van de customer journey, een model waarmee het koopbeslissingsproces in kaart gebracht kan worden. In het boek De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning introduceert Renée van Zijl het begrip touchpoint en legt zij uit wat de rol en functie zijn van touchpoints in moderne mediaplanning. De auteur geeft een overzicht van alle gangbare touchpoints, zowel communicatiemiddelen als communicatiekanalen, en categoriseert deze onder meer in het BOE-model.

Zij laat zien welke touchpoints geschikt zijn in de verschillende fases van de customer journey waarin de doelgroep zich bevindt, en welke KPI’s relevant zijn om de effectiviteit van de inzet van touchpoints te kunnen meten. De auteur legt uit hoe een mediaplan tot stand komt en illustreert dit met een casus. Ze gebruikt hierbij inzichten uit de praktijk van grote mediabureaus. Ze doet dit alles in een no-nonsense-stijl waardoor de lezer snel en inzichtelijk wordt geïnformeerd. Dit boek is bedoeld voor mbo- en hbo-studenten communicatie en media, marketing, multimedia design, vormgeving en journalistiek. Het is tevens geschikt voor communicatie- en marketingprofessionals, die meer willen weten over hedendaagse mediaplanning.

Over Econtentenzo Econtentenzo levert een bijdrage aan de kennisontwikkeling van leerlingen, studenten, kenniswerkers, docenten en andere professionals binnen instellingen en bedrijven. Zij ontwikkelt, distribueert en vermarkt educatieve (e)content, in samenwerking met professionals binnen een kennisplatform. Het platform is nog volop in ontwikkeling.

Trefwoorden

mediaplanning   touchpoints   communicatie   marketing   customer journey   mediakanalen   communicatiemiddelen   bereik   social media   communicatiestrategie   mediabeleving   contactfrequentie   digitale media   online marketing   doelgroepen   communicatiedoelen   boe-model   attentiewaarde   reclame   branded content   engagement   mediamix   mediaonderzoek   viewability   luisterdichtheid   kijkdichtheid   internetmarketing   sentiment   grp   communicatievermogen  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789492272133
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:132
Uitgever:Econtentenzo
Druk:2
Verschijningsdatum:31-10-2019
Hoofdrubriek:Communicatie en media

Expertrecensies (1)

recensie
De inzet van touchpoints - 'Handig document met tips en handvatten'
Louis Thorig | 18 januari 2021
Accountability is in het huidige transparantietijdperk in allerlei sectoren een snel aan populariteit winnend fenomeen. Accountability in de communicatiesector gaat uit van het principe meten is weten, weten is voorspellen, voorspellen is beheersen.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

preview
De inzet van touchpoints - Moderne mediaplanning
Renée van Zijl 3 november 2016 Moderne mediaplanning gaat uit van touchpoints, een breed begrip dat bijdraagt aan de integratie van media, middelen en kanalen. Renée van Zijl schreef er een boek over: De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning. Een preview.
Artikel lezen

Over Renée van Zijl

Renée van Zijl is adviseur voor opleidings- en examineringsvraagstukken, en tevens ontwikkelaar van educatieve content. Zij is eigenaar van onderwijsadviesbureau Zelma Consulting en uitgeverij Econtentenzo. Al jaren is zij bezig met onderwijs: adviseren, doceren, examineren, schrijven en ontwikkelen. Sinds 2006 heeft zij haar eigen adviesbureau Zelma Consulting. Zij is gespecialiseerd in het ontwikkelen van leermiddelen en exameninstrumenten én in kwaliteitsaudits. Zij adviseert onderwijs- en kennisinstellingen en bedrijven over de inrichting van opleidingen en trainingen. Zij beoordeelt ook, als auditor, als lid van een examencommissie en van een vaststellingscommissie. Schrijven doet zij al jaren. Renée heeft meegewerkt aan meerdere boeken, en ontwikkelt regelmatig content voor uitgeverij Edu’actief. In 2015 ontstaat het plan voor uitgeverij Econtentenzo, een kennisplatform voor auteurs. Het idee komt voort uit de behoefte om meer invloed te hebben op de inhoud en distributie van eigen content, om samen met auteurs aan een platform te werken en kennis te delen, en om andere professionals een kans te bieden zich te profileren. Dit plan krijgt langzaam vorm: door te praten met experts, door het ontwikkelen van de website Econtentenzo, maar vooral door een eerste boek helemaal zelf uit te geven. Haar eerste boek in eigen beheer is ‘De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning’.

Andere boeken door Renée van Zijl

Bekijk alle boeken

Over Désirée van Osch

Désirée van Osch is expert communicatiemanagement, auteur van o.a. Communicatiekunde, hoofdredacteur van Basisboek Social Media en MarComSignalen, werkt in het hoger beroeps- en universitair onderwijs.

Andere boeken door Désirée van Osch

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

1 Basisbegrippen
1.1 Bereik
1.2 Contactfrequentie
1.3 Mediabeleving
1.4 Attentiewaarde
1.5 Vluchtigheid
1.6 Engagement
1.7 Sentiment
1.8 Communicatievermogen
1.9 Beheersbaarheid
1.10 Kosten

2 Communicatiemiddelen
2.1 Reclame
2.2 Branded content
2.3 Online communicatie
2.4 Non-spot advertising
2.5 Word of Mouth
2.6 Directe communicatie
2.7 Salespromotion
2.8 Public relations
2.9 Sponsoring
2.10 Evenementen
2.11 Brandactivatie

3 Communicatiekanalen
3.1 Internet
3.2 Nieuwsmedia
3.3 Dagbladen
3.4 Magazines
3.5 Televisie
3.6 Radio
3.7 Online video
3.8 Online audio
3.9 Social media
3.10 Bioscoop
3.11 Out of Home media

4 Typologieën van touchpoints
4.1 Gesproken, gedrukt, audiovisueel en digitaal
4.2 Corporate, interne en marketingcommunicatie
4.3 Bought, owned en earned media
4.4 Pull en push
4.5 Branding en performance media
4.6 Mate van interactiviteit

5 Touchpoints in de customer journey
5.1 Customer journey
5.2 Aankoopfunnel
5.3 5 It’s-model
Customer journey van MarkyourName

6 Mediaplanning
6.1 Marketingstrategie
6.2 Communicatiestrategie
6.3 Mediaplanning
6.4 Data bij mediaplanning
Mediaplanning bij kleertjes.com
Introductiecampagne Mora Tostini®

Register
Verder lezen
Met dank aan

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Basiskennis Geschiedenis
    Hans Keissen
    Basiskennis Geschiedenis
    € 39,95
  • Commerciële calculaties 1
    John Smal
    Commerciële calculaties 1
    € 56,95
  • Succes met Scrum
    Wouter Tengeler
    Succes met Scrum
    € 39,99
  • Preventie in het sociale domein
    Sijtze de Roos
    Preventie in het sociale domein
    € 31,50
  • Basisboek statistiek in business
    Rob Erven
    Basisboek statistiek in business
    € 37,95
  • Basiskennis marketing
    Co Bliekendaal
    Basiskennis marketing
    € 49,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De inzet van touchpoints

        De inzet van touchpoints
        Renée van Zijl , Désirée van Osch
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De inzet van touchpoints

        Verwijder uw beoordeling