Gytha Heins is bedrijfskundige en oprichter van Be7 Organisatie- en Leiderschapsontwikkeling en de Aanspreek Academie. Ze ontwerpt en faciliteert leiderschaps- en veranderprocessen en is (team)coach voor directie- en managementteams. Gytha onderzocht het aanspreekgedrag in organisaties en schreef daarover 'Aanspreken? Gewoon doen!'. Binnenkort verschijnt 'Waarom zegt niemand er wat van?'.
Meer over Gytha HeinsWaarom zegt niemand er wat van?!
Lastige gesprekken voeren in teams
Paperback Nederlands 2024 9789024466450 1e drukSamenvatting
We winden ons er collectief over op dat zíj niet ingrijpen, maar hebben niet in de gaten hoe vaak ook wij er zelf het zwijgen toe doen.
De neiging – richting de leidinggevende en het topmanagement – te zwijgen over potentële risico’s en ongewenst gedrag op de werkvloer is wijdverbreid. Alleen realiseren we ons dat niet. Dus plakken we nog steeds etiketten als ‘angstcultuur’ en ‘onveilig’ op organisaties en mensen, alsof zij de uitzondering zijn.
Vaak wordt gedacht dat je uitspreken op de werkvloer simpelweg een kwestie is van persoonlijke moed, dus worden we gestimuleerd ons uit te spreken. Maar dit is naïef en zal hooguit leiden tot cynisme en verplichte schijngesprekken. Dit boek leert je machtsverschillen, menselijke instincten en groepsdynamiek voor je te laten werken. En hoe belangrijk het is dat er iemand – met invloed – acteert op wat de ‘uitsprekers’ delen.
Ontdek wat uitspreken oplevert in je team, hoe je sociale veiligheid kunt vergroten en hoe je kunt aanmoedigen nu écht de gesprekken te voeren die er toe doen.
- Auteur van de bestseller 'Aanspreken? Gewoon doen!' (meer dan 10.000 verkocht)
- Autoriteit met 25 jaar ervaring als teamcoach en trainer
- Heins kan als geen ander wetenschap naar de werkvloer brengen en zachte zaken hard maken
Specificaties
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan