Ilse van Ravenstein is directeur en oprichter van Involve. Al rond 1990 vond Ilse haar passie in interne communicatie. Dat leidde in 1993 tot de start van Involve, specialisten in interne communicatie.
Meer over de auteursHoe kom ik in positie?
Keuzes voor het inrichten van een interne communicatie functie met impactvolle adviseurs
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789491560811Samenvatting
Heeft een organisatie eigenlijk wel een IC-functie nodig? En zo ja, waarom? Hoe ontwerp je die functie dan? Hoe richt je haar in en waar in de organisatie positioneer je haar? Welke taken horen bij de IC-functie? Welke rollen kan de communicatieprofessional vervullen en om welke competenties vraagt dat?
Het zijn vragen die ons vaak worden gesteld. De antwoorden hangen allereerst af van de specifieke kenmerken en uitdagingen van jouw organisatie.
We reiken daarvoor enkele handvatten aan en geven je tegelijkertijd algemeen geldende criteria en overwegingen die je op weg kunnen helpen om te bepalen welke rol de IC-functie voor jouw organisatie kan spelen.
De toegevoegde waarde van de IC-functie wordt uiteindelijk bepaald door de kwaliteit van de specialisten die er werken. Wat maakt die communicatieprofessional impactvol? We vroegen tal van managers, vakgenoten en auteurs om hun mening. De resultaten van dit onderzoek delen we graag met je in dit boekje.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Guus Kok
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan