Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Hoe kom ik in positie?

Keuzes voor het inrichten van een interne communicatie functie met impactvolle adviseurs

Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789491560811
Vandaag voor 17:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Heeft een organisatie eigenlijk wel een IC-functie nodig? En zo ja, waarom? Hoe ontwerp je die functie dan? Hoe richt je haar in en waar in de organisatie positioneer je haar? Welke taken horen bij de IC-functie? Welke rollen kan de communicatieprofessional vervullen en om welke competenties vraagt dat?

Het zijn vragen die ons vaak worden gesteld. De antwoorden hangen allereerst af van de specifieke kenmerken en uitdagingen van jouw organisatie.

We reiken daarvoor enkele handvatten aan en geven je tegelijkertijd algemeen geldende criteria en overwegingen die je op weg kunnen helpen om te bepalen welke rol de IC-functie voor jouw organisatie kan spelen.

De toegevoegde waarde van de IC-functie wordt uiteindelijk bepaald door de kwaliteit van de specialisten die er werken. Wat maakt die communicatieprofessional impactvol? We vroegen tal van managers, vakgenoten en auteurs om hun mening. De resultaten van dit onderzoek delen we graag met je in dit boekje.

Specificaties

ISBN13:9789491560811
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:48
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:6-9-2014

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Ilse van Ravenstein

Ilse van Ravenstein is directeur en oprichter van Involve. Al rond 1990 vond Ilse haar passie in interne communicatie. Dat leidde in 1993 tot de start van Involve, specialisten in interne communicatie. Met een niet te stuiten energie werkt ze sindsdien voor en met vele opdrachtgevers en collega's aan organisatie uitdagingen met een communicatiebril op. Ilse giet haar nieuwsgierigheid al een flink aantal jaren in verkennend en toetsend onderzoek met verschillende universiteiten. Zo is ook het Trendonderzoek Interne Communicatie een initiatief van haar, evenals de Master Interne Communicatie (samen met Van Der Hilst Communicatie).

Andere boeken door Ilse van Ravenstein

Over Guus Kok

Guus Kok is senior adviseur bij Van der Hilst. Ooit was het de bedoeling dat Guus het accountantskantoor van zijn vader voort zou zetten. Tot verdriet van zijn vader koos hij voor de dynamische wereld van reclame en marketing. Al snel werd hij geboeid door het gedrag van organisaties en de mensen die er werken. Het leidde tot een eerste boekje “Open deuren', dat hij in 1993 schreef. Interne communicatie vanuit een breed organisatieperspectief is een onderwerp dat hem sindsdien niet meer los laat. Hij is voortdurend op zoek naar de verbinding tussen organisaties met hun omgeving. Als adviseur, procesbegeleider en docent deelt hij zijn inzichten gepassioneerd met die van zijn opdrachtgevers, cursisten en collega vakgenoten.

Andere boeken door Guus Kok

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hoe kom ik in positie?