Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Wat doen we nou wel en wat doen we nou niet (meer)?

Hoe focus aan te brengen in interne communicatie die bijdraagt aan de organisatiedoelen

Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789491560767
Vandaag voor 17:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Er bestaan heel veel overtuigingen over waar interne communicatie over gaat, over wat de meest effectieve interventies of strategieën zijn. Over welke rollen de communicatieprofessional moet spelen. Vaak zijn die overtuigingen gekleurd door de voorkeuren van een auteur, een adviseur, een manager of een medewerker en beïnvloed door de ervaringen die hij in een specifieke organisatiecontext heeft opgedaan.

De vraag blijft: Waar draait het in jouw organisatie om? Waar is de kwaliteit van de interne communicatie van cruciaal belang om de organisatiedoelen te realiseren? Waar begin je, waar leg je de focus? Wat vraagt speciale aandacht? Van anderen en van jou, als communicatieprofessional?

De antwoorden op die vragen zijn voor elke organisatie anders. Ze zijn fundamenteel omdat ze richting geven aan de bijdrage van interne communicatie aan de organisatiedoelen. Kennis van de unieke kenmerken van jouw organisatie en van de betekenis daarvan voor interne communicatie is cruciaal. Anders doe je eigenlijk maar wat.

In dit boekje bieden we houvast voor het vinden van antwoorden op al die vragen. Als basis voor succesvolle en effectieve interne communicatie die jouw organisatie helpt haar doelen te bereiken.

Specificaties

ISBN13:9789491560767
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:60
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:6-9-2014

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Guus Kok

Guus Kok is senior adviseur bij Van der Hilst. Ooit was het de bedoeling dat Guus het accountantskantoor van zijn vader voort zou zetten. Tot verdriet van zijn vader koos hij voor de dynamische wereld van reclame en marketing. Al snel werd hij geboeid door het gedrag van organisaties en de mensen die er werken. Het leidde tot een eerste boekje “Open deuren', dat hij in 1993 schreef. Interne communicatie vanuit een breed organisatieperspectief is een onderwerp dat hem sindsdien niet meer los laat. Hij is voortdurend op zoek naar de verbinding tussen organisaties met hun omgeving. Als adviseur, procesbegeleider en docent deelt hij zijn inzichten gepassioneerd met die van zijn opdrachtgevers, cursisten en collega vakgenoten.

Andere boeken door Guus Kok

Over Ilse van Ravenstein

Ilse van Ravenstein is directeur en oprichter van Involve. Al rond 1990 vond Ilse haar passie in interne communicatie. Dat leidde in 1993 tot de start van Involve, specialisten in interne communicatie. Met een niet te stuiten energie werkt ze sindsdien voor en met vele opdrachtgevers en collega's aan organisatie uitdagingen met een communicatiebril op. Ilse giet haar nieuwsgierigheid al een flink aantal jaren in verkennend en toetsend onderzoek met verschillende universiteiten. Zo is ook het Trendonderzoek Interne Communicatie een initiatief van haar, evenals de Master Interne Communicatie (samen met Van Der Hilst Communicatie).

Andere boeken door Ilse van Ravenstein

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wat doen we nou wel en wat doen we nou niet (meer)?