Bert Hedeman heeft ruim 30 jaar ervaring op het gebied van project- en programmamanagement, waarbij 12 jaar bij een internationale bouwonderneming in binnen- en buitenland en enkele jaren bij een internationaal ingenieursbureau.
Meer over de auteursPRINCE2® 6de Editie - Pocket guide
Paperback Nederlands 2020 2e druk 9789401805858Samenvatting
Deze pocket guide geeft een snelle introductie in en een gestructureerd overzicht van de methode PRINCE2® 6de Editie.
Deze pocket guide is bedoeld voor iedereen die de PRINCE2-methode wil leren kennen en voor al diegenen die betrokken zijn bij een project dat de methode PRINCE2® gebruikt. Verder kan deze pocket guide uitstekend worden gebruikt ter voorbereiding van het PRINCE2® Foundation examen.
Deze pocket guide is gebaseerd op de PRINCE2® 6de Editie en beschrijft de processen, thema’s, principes, technieken en managementproducten van deze methodiek.
Tevens beschrijft deze pocket guide hoe de methode PRINCE2® kan worden toegesneden op de specifieke projectomstandigheden in zowel kleine projecten, projecten binnen programma’s, projecten met externe leveranciers en projecten in een agile omgeving.
Deze pocket guide geeft een volledige maar beknopte beschrijving van de
PRINCE2® 6de Editie.
Een complete, maar beknopte en handzame gids over PRINCE2 6de Editie.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Bert Hedeman
Over Ron Seegers
Inhoudsopgave
Inleiding. 3
Inleiding PRINCE2. 7
Principes . 11
DEEL II THEMA’S 15
Inleiding PRINCE2-thema’s. 17
Business case . 19
Organisatie . 25
Kwaliteit. 31
Plannen . 37
Risico . 45
Wijziging . 53
Voortgang . 59
DEEL III PROCESSEN 65
Inleiding PRINCE2-processen. 67
Opstarten van een project. 71
Sturen van een project. 75
Initiëren van een project . 79
Beheersen van een fase. 85
Managen productoplevering. 91
Managen van een faseovergang. 95
Afsluiten van een project. 101
DEEL IV OP MAAT MAKEN EN VERANKEREN 105
Inleiding op maat maken en verankeren van PRINCE2 . 107
Op maat maken van PRINCE2 . 109
Verankeren en invoeren van PRINCE2 . 115
Bijlage A Productbeschrijvingen van managementproducten 121
Bijlage B Rollen en verantwoordelijkheden 135
Bijlage C Voorbeeld van productgerichte planning 143
Bijlage D Verklarende woordenlijst 147
Over de auteurs 161
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan