Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Superfijne klanten
Superfijne klanten
NIEUW
Jos Burgers

Jos Burgers is bestsellerauteur van managementboeken en spreker over onderwerpen als strategie, marketing, sales en klantgerichtheid.

Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zes van zijn boeken zijn uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van een jaar. 

Meer over Jos Burgers
Voordat u deze podcast kunt beluisteren, dient u akkoord te gaan met onze marketing cookie voorwaarden. Klik hier voor meer informatie.
Managementboekengala 2025 Hans van der Klis 12 mei 2025 Net als bij het vorige jubileum ging bij het 30-jarig bestaan van Managementboek de prijs voor Managementboek van het Jaar naar een Vlaming. De jury koos voor ‘Provotyping’ van Stefaan Vandist, een boek waarmee hij een wereld die lijdt aan verbeeldingsarmoede wil provoceren met nieuwe mogelijkheden. ‘Ik hoop dat mensen denken: hé wauw, dit is een onorthodoxe, ongebruikelijke, ongeziene manier om naar de toekomst te kijken’, zei Vandist na de uitreiking. Lees het volledige artikel
top 100#58
Jos Burgers

Superfijne klanten

Hoe kom je eraan?

Gebonden Nederlands 2024 1e druk 9789089657183
3 stemmen
1
Voormalig Nr. 1Totaal 76 dagen
EvergreenTotaal 475 dagen
Verkooppositie 58Hoogste positie: 1
Gebonden | NL € 21,50 AI-book | NL € 11,98
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
21,50
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Superfijne klanten, wie wil die nou niet? Superfijne klanten hebben oog voor jouw toegevoegde waarde en accepteren daarom de prijs die je vraagt. Dat maakt dat werken voor hen vaak niet voelt als werken.

Maar hoe kom je aan superfijne klanten, klanten waar je blij van wordt? Hoop jij dat ze vanzelf naar je toekomen? Jos Burgers legt fijntjes uit dat hopen geen beste strategie is: je zult er iets voor moeten dóén. Zijn advies: stop met werken voor klanten waar je het alleen maar druk van krijgt en kies voor een eigentijdse strategie die leidt tot mond-tot-mondreclame.

In zijn nieuwste boek 'Superfijne klanten' legt bestsellerauteur Jos Burgers uit hoe ambassadeurs ervoor zorgen dat superfijne klanten vanzelf naar je toekomen en waarom deze strategie juist in dit digitale tijdperk de toekomst heeft. Hij geeft antwoord op: Hoe zorg je ervoor dat meer ambassadeurs je vaker aanbevelen? Wat kun je doen om de effecten van gratis mond-totmond reclame te versterken? En waarom is het verstandig superfijne klanten een voorkeursbehandeling te geven? Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is je schaarse middelen als tijd en geld op een andere, slimme manier in te zetten.

Trefwoorden

klantgerichtheid   mond-tot-mondreclame   klantambassadeurs   klantenbinding   marketing   klanten winnen   klantwaarde   klantsegmentatie   ondernemerschap   klantervaring   klanttevredenheid   acquisitie   relatiebeheer   klantloyaliteit   waardeproposities   strategie   bedrijfsgroei   klantfeedback   vertrouwen   relatiemarketing   pricing   netwerken   onderscheidend vermogen   winstgevendheid   online reviews   klantbelang   klantspecificatie   klachtenmanagement   aanbevelingen   marktaandeel  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789089657183
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:128
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:11-3-2024
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

recensie
Superfijne klanten - ‘Relevanter dan ooit’
Elly Stroo Cloeck | 23 mei 2024
Jazeker, ik ben er één! Een superfijne klant! Want ik ga het nieuwste boek van Jos Burgers aanbevelen:  ‘Superfijne klanten’. Een prima, compact boekje over de voordelen van mond-tot-mondreclame van je klanten en hoe je aan ‘ambassadeurs’ komt.
Lees verder
recensie
Superfijne klanten - ‘Maakt een blijvende indruk’
Nick Janssen | 26 maart 2024
Vanaf de eerste pagina's van het nieuwste boek van Jos Burgers, neemt hij je mee in de krachtige wereld van mond-tot-mondreclame. Iets simpel vertellen is moeilijk, maar Jos Burgers lukt dat als geen ander. 
Lees verder
recensie
Superfijne klanten - ‘Geweldig en waardevol boek’
Feike Cats | 15 maart 2024
Toen ik 20 jaar geleden startte met inspiratiesessies, kwam dat vooral door gesprekken met Jos Burgers. Een grootheid in sprekers- en schrijversland. Inmiddels zijn we kameraden en genieten we regelmatig van elkaars gezelschap. Hoe bijzonder om dan juist een boek van Jos te mogen (voor)lezen. Ik kreeg namelijk de proefdruk.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
3 stemmen
2
1
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (5)

nieuws
Managementboekengala 2025
Hans van der Klis 12 mei 2025 Net als bij het vorige jubileum ging bij het 30-jarig bestaan van Managementboek de prijs voor Managementboek van het Jaar naar een Vlaming. De jury koos voor ‘Provotyping’ van Stefaan Vandist, een boek waarmee hij een wereld die lijdt aan verbeeldingsarmoede wil provoceren met nieuwe mogelijkheden. ‘Ik hoop dat mensen denken: hé wauw, dit is een onorthodoxe, ongebruikelijke, ongeziene manier om naar de toekomst te kijken’, zei Vandist na de uitreiking.
Artikel lezen
nieuws
Nu te koop: AI-books, daar ga je mee in gesprek
Karin de Zwaan 3 april 2025 Vanaf vandaag is er een nieuw product in het assortiment van Managementboek: AI-books. Deze nieuwe vorm van vertrouwde boeken maakt de inhoud van één specifiek boek interactief via WhatsApp, zodat jij er direct mee kunt chatten. Zie je AI-book als een razendslimme assistent die een boek perfect begrijpt en alles heeft onthouden – en die jij vervolgens alles kunt vragen. Alsof je de auteur zelf in jouw WhatsApp-contacten hebt staan.
Artikel lezen
interview
Koop je klanten niet, maar verdien ze
Jeroen Ansink 11 maart 2024 Juist in het internettijdperk is mond-tot-mondreclame belangrijker dan ooit, zegt marketingexpert Jos Burgers. In zijn nieuwe boek ‘Superfijne klanten’ beschrijft hij hoe bedrijven van hun fans een ambassadeur kunnen maken. ‘De klant is weliswaar koning, maar dan moet hij zich ook koninklijk gedragen.’
Artikel lezen
preview
Superfijne klanten - Hoe kom je eraan?
Jos Burgers 27 februari 2024 'Superfijne klanten' van bestsellerauteur Jos Burgers laat zien hoe ambassadeurs ervoor zorgen dat superfijne klanten vanzelf naar je toekomen en waarom die strategie juist nu de toekomst heeft. In zijn preview vertelt Burgers over de strategie, en over zijn boek.
Artikel lezen
podcast
Schrijf dunne boeken, dat vinden lezers fijn
Karin de Zwaan 25 januari 2024 Bijna al zijn boeken zijn bestsellers én evergreens geworden én daarbij is hij een veelgevraagd spreker. In deze speciale aflevering van De Boekenpraktijk spreekt Willem van Leeuwen met Jos Burgers over hoe je dat nou doet: steeds opnieuw een goed verkopend managementboek schrijven. Ook bespreken we zijn nieuwe boek 'Superfijne klanten' dat 11 maart verschijnt, en bij het online komen van deze podcast alweer op 2 staat in de Managementboek Top 100. Burgers gaat het 'gewoon' weer doen.    
Artikel lezen

Over Jos Burgers

Jos Burgers (1951) is auteur van managementboeken en veelgevraagd spreker over onderwerpen als strategie, marketing, sales en klantgerichtheid. Na een universitaire studie Bedrijfseconomie met als specialisatie Marketing Management was Jos ruim tien jaar hogeschooldocent marketing. Na die periode adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt Jos zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties. Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Jos houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders naar hun werk en hun dagelijkse praktijk kijken. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden. Jos Burgers is auteur van bestsellers als Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, Geef nooit Korting!, Gek op Gaten, De Wet van Snuf, Eén fan per dag en Wacht niet op de wind, ga roeien! Zes van zijn titels zijn uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van een jaar. Van Jos’ complete oeuvre zijn meer dan 300.000 exemplaren verkocht.

Andere boeken door Jos Burgers

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding 7

Deel I – succes is niet veel klanten binnenhalen, maar zo veel mogelijk superfijne 12
1 Werk dat niet voelt als werken 14
2 Mond-op-mond gaat wel erg ver 18
3 Het liefst word ik gevraagd 22
4 Van mond-tot-oor naar muis-tot-muis 26
5 Negen nepreviews voor vijftig euro 30

Deel II – de moed hebben om je schaarse tijd en geld anders te investeren 34
6 Als je alleen een hamer hebt, lijkt elk probleem op een spijker 36
7 Gebakken lucht in een blikje 40
8 Ik vind het zelf ook heel veel geld 44
9 Ondanks of dankzij de voortschrijdende digitalisering? 48
10 ‘Zou u onze voetplaat voor een steigerbuis aanbevelen?’ 52

Deel III – vergroot de kans op aanbevelingen door je huidige ambassadeurs 56
11 Waarderen werkt beter dan irriteren 58
12 Zinvol netwerken of zinloos borrelen? 62
13 Weggeven werkt beter dan verkopen 66
14 Ambassadeurs medeverantwoordelijk maken 70
15 Niet via Google gevonden willen worden 74

Deel IV – van superfijne klanten ambassadeurs maken die jou durven aan te bevelen 78
16 Laten weten dat je nog niks weet 80
17 Durven kiezen voor win-verlies 84
18 Het hoeft niet, maar je doet ’t wel 88
19 Waarom je gek moet zijn op klachten 92
20 Monopolist zijn door het wachten te verzachten 96

Deel V – waarom het verstandig is ongelijke klanten ongelijk te behandelen 100
21 Waarom je ongelijke klanten ongelijk moet behandelen 102
22 Kippen houden in plaats van eieren zoeken 106
23 Iets teruggeven is niet hetzelfde als iets geven 110
24 Vragen naar wat je liever niet hoort 114
25 Bomen kappen om de sterke te laten groeien 118

Dankwoord 122
Over de auteur 124

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Wacht niet op de wind, ga roeien!
    Jos Burgers
    Wacht niet op de wind, ga roeien!
    € 21,50
  • Klanten zijn eigenlijk nét mensen!
    Jos Burgers
    Klanten zijn eigenlijk nét mensen!
    € 24,95
  • Succes met je carrière!
    Jolan Douwes
    Succes met je carrière!
    € 25,99
  • Marketing made simple
    Donald Miller
    Marketing made simple
    € 29,99
  • Iedereen praat erover
    Rob de Groot
    Iedereen praat erover
    € 29,95
  • De ruwe diamant
    Steven Van Belleghem
    De ruwe diamant
    € 34,99

Dit boek staat op 2 boekenlijstjes...

  • Managementboek Redactie
    Top 25 over 2024
  • Managementboek Redactie
    Top 10, Zomer 2024

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Superfijne klanten

        Superfijne klanten
        Jos Burgers
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Superfijne klanten

        Verwijder uw beoordeling