Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Marketing
Marketing
Steven Van Belleghem

Steven Van Belleghem is gepassioneerd door klantgerichtheid. De voorbije 20 jaar heeft hij 100% van zijn professionele tijd geïnvesteerd in het beter begrijpen van klantgerichte organisaties. Hij is auteur van 6 managemeboeken rond klantgerichtheid en geeft over heel de wereld lezingen over zijn passie. Hij is tevens ondernemer, investeerder en lid van diverse adviesraden.

Meer over Steven Van Belleghem
Steven Van Belleghem

Marketing

De nieuwe principes

Gebonden Nederlands 2014 1e druk 9789082033724
11 stemmen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Gebonden | NL € 49,99 E-book | NL € 35,99
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
49,99
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Succesvolle marketeers weten in te spelen op een veranderende omgeving en luisteren naar de wensen en behoeften van de klant. Maar hoe doet u dat, nu adverteren op de traditionele manier niet langer werkt? In 'Marketing. De nieuwe principes' zet Steven Van Belleghem de krijtlijnen uit voor de toekomst van marketing. Hij laat zien wat u als marketeer in huis moet hebben om doortastend te reageren op constante verandering.

Daarbij combineert hij een stevig theoretisch kader met inspirerende voorbeelden uit de praktijk. Hoe speelt u slim in op uw consument? En hoe zet u dit om in duurzaam succes voor uw merk, bedrijf of organisatie? In dit standaardwerk over marketing vindt u de antwoorden!
- Een onmisbaar basiswerk voor studenten Marketing en Communicatie.
- Een compilatie van De conversation manager en De conversation company, aangevuld met de inleiding tot marketing.
- Ook geschikt voor professionals die hun kennis willen verdiepen
- Auteur van 'De Conversation Manager' en 'De Conversation Company'.

Trefwoorden

marketing   conversatiemarketing   marketingstrategie   merkidentificatie   social media   digitale consument   contentmarketing   collaboratie   customer experience   communicatie   waardecreatie   activering   verandering   conversatiepotentieel   bedrijfscultuur   mond-tot-mondreclame   word-of-mouth   marketingfundamenten   digitale marketing   emotionele merkrelatie   marketingimplementatie   touchpoints   conversatiefilosofie   klantgerichtheid   adverteren   online communities   strategisch management   merkentrouw   mediamix   consumentengedrag  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789082033724
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:200
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:28-3-2014
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Marketing
Eric van Arendonk | 21 oktober 2014
Het marketingvak staat de laatste jaren niet stil. Nieuwe technologieën bieden volop mogelijkheden om marketingbedrijven steeds verder uit te breiden. Vooral op het gebied van gericht communiceren. Terwijl weer andere technieken ons nieuwe inzichten verschaffen zoals bij big data en neurowetenschappen. Als marketeers moeten we flink aan de bak om bij te blijven in ons vakgebied. Gelukkig helpen boeken ons daarbij.
Lees verder

Lezersrecensies

3.2 van de 5
11 stemmen
2
4
2
0
3
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Over Steven Van Belleghem

Steven Van Belleghem is een enthousiasteling op het gebied van klantbeleving! Zijn missie is om bedrijven te inspireren om meer klantgericht te worden. Steven gelooft in het combineren van gezond verstand, nieuwe technologieën, een empathische menselijke benadering, het spelen van het lange spel en het nemen van sociale verantwoordelijkheid om keer op keer het hart en de zaken van klanten te winnen. Om zijn missie te bereiken, heeft hij 6 internationale bestsellers geschreven (>150.000 exemplaren verkocht); hij deelt nieuwe ideeën op zijn sociale kanalen (inclusief zijn YouTube-kanaal met meer dan 9 miljoen weergaven); hij geeft keynote-presentaties over de hele wereld (>1.500 keynotes in >45 landen) en zijn ideeën worden vaak gedeeld door media zoals Forbes, The Guardian, WARC. Steven vindt zijn inspiratie door bedrijven over de hele wereld te bezoeken. Hij is mede-oprichter van Nexxworks, een inspiratiebureau dat inspiratiereizen organiseert in alle uithoeken van de wereld om leidinggevenden te inspireren hun klantbeleving te verbeteren. Steven is ook een investeerder in bedrijven die gerelateerd zijn aan klantbeleving, zoals IO Digital en SparkX. Steven vult zijn ondernemersactiviteiten aan met zijn werk als parttime marketingprofessor aan de Vlerick Business School en als gastdocent aan de London Business School.

Andere boeken door Steven Van Belleghem

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

INLEIDING
DANK

DEEL 1: MARKETINGFUNDAMENTEN VOOR VANDAAG EN MORGEN
1. Marketing bouwt waarde voor klanten, de maatschappij en organisaties
-Het marketingproces: waarde creëren in vijf stappen
-De kern van marketing: waarde creëren
-Alles is marketing, marketing is alles en marketing is overal

2. Het begrijpen van de markt naar een marketingstrategie
-Analyse van de markt: een externe en een interne kijk op de wereld
-Externe analyse: begrijpen van de markt
-Interne analyse: zoek naar houdbare concurrentiële voordelen

3. Van marketingstrategie tot implementatie
-Segmentatie, targeting en positionering
-Marketingimplementatie via de 4 P’s
-De fundamenten blijven staan. Het is tijd voor een nieuw huis op deze
fundamenten

DEEL 2: DE VERANDERENDE MARKETINGCONTEXT
4. De digitale consument
-Digitaal is het nieuwe normaal
-De digitale consument
-Consumenten maken en breken
-De digitale consument is geen hype

5. Het spanningsveld tussen klassieke marketing en de digitale consument
-Zeven spanningsvelden tussen klassieke marketing en de digitale consument
-Veranderende consument: ja! Consument alleenheerser: nee!
-De consument is onze partner: samen zijn we sterk

DEEL 3: DE NIEUWE MARKETING- EN COMMUNICATIEFILOSOFIE
6. De nieuwe marketing- en communicatiefilosofie
-De kracht van conversaties
-Vijf mythes over het conversatiemodel
-De nieuwe filosofie: merkidentificatie, -activering en -conversatie

7. Bouwen aan een emotionele merkrelatie
-Merkentrouw staat onder druk
-Merken hebben een emotionele hefboom nodig
-Merkidentificatie begint intern

8. De rol van adverteren in de conversatiefilosofie
-Reclame leeft meer dan ooit
-Adverteren wordt activeren
-De nieuwe mediamix

DEEL 4: DE VIER C’S VAN DE CONVERSATIEFILOSOFIE
9. Introductie tot de vier C’s van de conversatiefilosofie
-Onderbenut conversatiepotentieel
-Vier pijlers: customer experience, conversatie, content, collaboratie
-Ben & Jerry’s werkt aan elke C
-Het unieke verhaal van een fietsenverkoper
-Geef bedrijven scores op de vier C’s

10. Customer experience
-Klanten zijn meer dan de som van je omzet
-Conversatiewaardig in elke fase: de consument zit altijd in een aankoopfase
-Leer verwachtingen managen
-Een nieuwe ontwikkeling in customer experience: selfservice
-Hoe kun je je op customer experience organiseren?

11. Conversaties
-Observeren, faciliteren en participeren
-Observeren: eerst stappen, dan pas lopen
-Faciliteren: verwelkom consumenten met open armen
-Participeren: wees jezelf
-Van conversatie naar conversie
-Hoe organiseren bedrijven zich op conversaties

12. Content
-Contentmarketing versus campagnedenken
-Contentmarketing in zes stappen
-Stap 1: Kies de juiste topics
-Stap 2: Zorg voor een stevige technische onderbouw
-Stap 3: Stel een contentagenda op
-Stap 4: Maak en deel conversatiewaardige content
-Stap 5: Manage de contentconversaties
-Stap 6: Meet de impact
-Hoe organiseren bedrijven zich op contentmarketing

13. Collaboratie
-Van cocreatie naar structurele collaboratie
-De klant treedt de ‘boardroom’ binnen
-Kies de juiste mensen
-Waarom helpen consumenten graag?
-De rol van het bedrijf: moderatie en participatie
-Ducatie bouwt zijn bedrijf op collaboratie
-Hoe organiseer je structurele collaboratie?
-Collaboratie is de sleutel tot alles

EINDNOTEN

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • It Infrastructure Architecture - Infrastructure Building Blocks and Concepts Third Edition
    Sjaak Laan
    It Infrastructure Architecture - Infrastructure Building Blocks and Concepts Third Edition
    € 66,04
  • Essence of Systems Analysis and Design
    Priti Srinivas Sajja
    Essence of Systems Analysis and Design
    € 90,99
  • Wat de samenleving kan betekenen
    Gabriël van den Brink
    Wat de samenleving kan betekenen
    € 38,95
  • Toegepast rekenen voor zorg en verpleging
    Ron Groothuis
    Toegepast rekenen voor zorg en verpleging
    € 34,95
  • Communicatie in de gezondheidszorg
    Jacques Soonius
    Communicatie in de gezondheidszorg
    € 41,50
  • Observing the User Experience
    Andrew Goodman
    Observing the User Experience
    € 64,54

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing

        Marketing
        Steven Van Belleghem
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Marketing

        Verwijder uw beoordeling