
Lees verder
Met zijn kennis en jarenlange ervaring bij ABB en Siemens, legt Tol de noodzakelijke verbindingen tussen mensen.
Meer over Rob B. TolLeuk zakelijk netwerken met de Formule V
Dit netwerkboek gaat over formule V: het verleiden, veroveren, verrassen, verbinden, verdiepen en verlengen van relaties
Het boek dient als inspiratie voor MKB -ondernemers, -professionals, -verkopers en -accountmanagers die:
- nieuwe zakelijke relaties willen aanboren;
- potentiële klanten effectiever willen benaderen;
- geen tijd willen verspillen aan ondoelmatig netwerken;
- leuk willen netwerken;
- aanbevolen willen worden;
- niet te veel acquisitiekosten willen maken;
- meer zaken willen doen met hun klanten.
Een boek met nieuwe tips & tricks, do’s & don’ts in 36 cases, tests, bloopers, successtories, onderzoeken en handige adviezen. Rob gelooft juist in de combinatie van online met offline. In een apart hoofdstuk wordt aandacht besteed aan de uitkomsten van een online onderzoek onder 644 professionals naar hun netwerken. Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Raphaels samen met Yacht.
Uitkomsten onderzoek
Netwerken wordt door de geïnterviewde professionals belangrijk gevonden blijkt uit het onderzoek. Voor acht op de tien mensen leverde het netwerk in het verleden een baan of opdracht op. De voornaamste reden om te netwerken is het onderhouden van relaties en persoonlijke groei. Een netwerk moet verder vooral kennis, inspiratie en connecties opleveren.
Netwerkformule V
Netwerken is te vergelijken met een relatie in de privésfeer. Alle contacten dienen stap voor stap en in een bepaalde volgorde te verlopen om (langdurig) succesvol te zijn. Van de korte termijn van verleiden, veroveren, verrassen naar de lange termijn van verbinden, verdiepen en uiteindelijk het verlengen van een relatie. De eerste drie V’s gaan over contact maken met prospects en nieuwe klanten terwijl de laatste drie V’s gaan over contact houden met nieuwe en bestaande klanten. Rob hoopt dat hij lezers aan het denken zet over het nut van netwerken en dat je met zijn tips aan de slag gaat.
netwerken formule v persoonlijke effectiviteit ondernemerschap relatiebeheer geven en gunnen social media communicatie persoonlijke ontwikkeling netwerkplan vertrouwen verrassen veroveren verlengen verleiden verbinden verdiepen aandacht geven netwerkkapitaal linkedin zakelijke relaties netwerktest netwerktypes netwerkacademie offline netwerken online netwerken win-win netwerkvaardigheden smile-methode brancheverenigingen persoonlijke branding netwerken voor introverten draagvlak creëren netwerkonderhoud kennisdelen informele contacten digitale communicatie netwerkstrategie netwerkevents zichtbaarheid menswerken
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books