Ketens van Duurzaamheid
In samenwerking met AkzoNobel, Coca-Cola, McDonald's, SITA en Tata Steel
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789069622651Samenvatting
Vijf toonaangevende internationaal opererende ondernemingen, vijf koplopers in hun branche op het gebied van duurzaam ondernemen, vertellen in deze publicatie van de Stichting Maatschappij en Onderneming (SMO) hun verhaal.
Deze publicatie gaat over samenwerken in de ketens. Ketens die lopen van de winning van grondstoffen, via de productie tot en met afvalverwerking. Het is een verhaal van ondernemingen met grote ambities op het gebied van duurzaamheid, die wat dit betreft leiderschap willen tonen en die daarmee op langere termijn ook hun concurrentiepositie willen versterken.
In deze publicatie ligt het accent sterk op samenwerking tussen ondernemingen in hun keten van toeleveranciers en afnemers. Wat kan verbeterd worden om resultaten te boeken op het gebied van duurzaamheid?
Bovendien zullen de echte successen op het gebied van duurzaamheid uiteindelijk niet het gevolg zijn van overheidsingrijpen, maar van een diep gewortelde wens van de samenleving en dus van de markt.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Samenvatting
1. Duurzaamheid in breder perspectief
2. Coca Cola kiest voor 'the right thing'
3. AkzoNobel profiteert van de golf
4. Corus was de hype ver vooruit
5. McDonald's: Marktleider geeft het voorbeeld
6. SITA: De vuilnisman wil minder vuilnis
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan