Sandy Rogers is oprichter en directeur van FranklinCovey’s Loyalty Practice en helpt organisaties de loyaliteit van hun klanten en medewerkers te vergroten.
Meer over de auteursLeiderschap in loyaliteit
De winnende mindset voor trouwe klanten
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789047013075Samenvatting
In een wereld waarin klanten met één muisklik overstappen naar een andere aanbieder en een paar matige beoordelingen op internet er al voor zorgen dat ze van een aankoop afzien, is er meer nodig om klanten aan je te blijven binden.
Het begint bij een nieuwe mindset van drie kernprincipes: empathie, verantwoordelijkheid en vrijgevigheid. Door je empathisch op te stellen bouw je een echte band op met je medewerkers en klanten. Als je vervolgens laat zien dat je je verantwoordelijk voelt voor hun doelen en behoeften versterk je die relatie. En door je kennis met hen te delen en hen te verrassen met onverwachte extra’s zorg je ervoor dat ze je nog meer gaan waarderen.
In 'Leiderschap in loyaliteit' vertellen experts Sandy Rogers, Leena Rinne en Glenn Vergoossen hoe je deze mindset aanleert én hoe je die verspreidt door je hele organisatie – want pas als alle medewerkers ervan doordrongen zijn, maak je echt het verschil. Aan de hand van een helder stappenplan en vele praktijkvoorbeelden laten de auteurs je zien hoe je trouwe klanten krijgt.
‘Een geweldig boek voor organisaties die blije klanten willen met passie voor hun merk.’ – Tony Hsieh, ceo van Zappos.com
Specificaties
Lezersrecensies
Over Leena Rinne
Over Glenn Vergoossen
Inhoudsopgave
Een woord vooraf 11
Deel een: De grondbeginselen van loyaliteit 15
Inleiding: Ware loyaliteit is mensenwerk 17
Hoofdstuk 1: De Loyaliteitsleider-mindset 25
Deel twee: Empathie 49
Hoofdstuk 2: Het belang van empathie 51
Hoofdstuk 3: Verbinding maken 68
Hoofdstuk 4: Luisteren om te leren 88
Deel drie: Verantwoordelijkheid 107
Hoofdstuk 5: De noodzaak van verantwoordelijkheid 109
Hoofdstuk 6: Ontdekken wat er echt moet gebeuren 127
Hoofdstuk 7: De relatie versterken door opvolging 144
Deel vier: Generositeit 161
Hoofdstuk 8: Het belang van generositeit 163
Hoofdstuk 9: Vrijuit inzichten delen 181
Hoofdstuk 10: Verrassen met onverwachte extraatjes 197
Deel vijf: Loyaliteit implementeren 215
Hoofdstuk 11: Jouw nalatenschap als Loyaliteitsleider 217
Hoofdstuk 12: De loyaliteit op peil houden 225
Over de auteurs 239
Over FranklinCovey 241
Noten 243
Register 253
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan