Lees verder
Floor Milikowski (1980) is journalist en geograaf. Voor De Groene Amsterdammer schreef ze onthullende artikelen over Amsterdam en over de ruimtelijke tweedeling in Nederland.
Meer over Floor MilikowskiVan wie is de stad?
De strijd om Amsterdam
Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789045022185Samenvatting
Van wie is de stad? is een meeslepend portret van Amsterdam aan het begin van de 21e eeuw. Een stad die pronkt met haar succes, maar die tegelijkertijd worstelt met de snelgroeiende bevolking, de miljoenen toeristen en de hebzucht van beleggers uit binnen- en buitenland.
Het zijn ontwikkelingen die al langer gaande zijn in steden als Venetië, Londen en Parijs Floor Milikowski doet al jaren onderzoek naar de veranderingen en de machtsverhoudingen in Amsterdam. Wat is de rol van de internationale vastgoedmiljarden? Voor wie is er geen plek meer in de stad? Wie verdient er aan de miljoenen bezoekers? En wat kunnen burgers zelf nog doen en inbrengen?
Milikowski neemt je mee op haar zoektocht naar de winnaars en verliezers en stelt zichzelf de vraag: van wie is de stad?
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Floor Milikowski
Inhoudsopgave
1. Pretpark voor hoogopgeleiden
2. In de roes van het succes
3. Geregisseerde vrijheid in tijden van crisis
4. Het bruist buiten de binnenstad
5. De keerzijde van toerisme
6. De oversteek van de nieuwe Noorderling
7. De verdrijving van de middenklasse
8. In de greep van het snelle geld
9. Airbnb verdeelt en heerst
10. De binnenstad als melkkoe
11. De stad als vastgoedmarkt
12. Locatie, locatie, locatie…
13. Hoogmoed aan het IJ
14. Blinde ambitie
Epiloog
Verantwoording
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan