OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
					2
			
Recensies
																	Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
															
							
							
							Pagina 2 van 							27 resultaten
						recensie
							Marketing
			
			10 oktober 2011
				Paul Hassels Mönning
							Het aantal kleine ondernemingen en zelfstandigen groeit de laatste jaren flink. Karen Romme is van mening dat kleine bedrijven een andere wijze van marketing dienen te omarmen om het verschil te maken. 'Calimeromarketing' is een geuzennaam die onderstreept hoe een kleine onderneming zich op geheel eigen, persoonlijke wijze onderscheidt van grotere broers en zussen. 'Calimeromarketing 2.0' gaat daarbij specifiek in op 10 regels waarmee kleine ondernemers in dit digitale tijdperk hun voordeel kunnen doen. Het boek is praktisch, overzichtelijk en biedt wat mij betreft juist ook inzichten en suggesties voor grotere bedrijven die meer menselijk gezicht aan hun business willen geven.
		recensie
							recensie
							Marketing
			
			5 oktober 2010
				Paul Hassels Mönning
									5-6 minuten leestijd
							In drie secties over respectievelijk trends, strategie en toepassing schetsen Philip Kotler, Hermanwan Kartajaya en Iwan Setiawan in 'Marketing 3.0' de waarde van de marketingdiscipline anno nu. Verwacht geen schokkend nieuw perspectief. Marketing 3.0 is voor de meeste marketeers en business developers naar verwachting vooral een synthese van al langer bestaande trends en inzichten. Wel biedt dit compacte boek een goed overzicht van de actuele, mogelijke betekenis van marketing. En van de marketing van betekenis.
		recensie
							Reclame en verkoop
			
			23 augustus 2010
				Paul Hassels Mönning
							Op geheel eigen wijze bekijkt Michel Hoetmer de salesprofessie van diverse kanten. In 'De 49 gevaarlijkste verkoopmythen' slaagt hij er in om diverse verkoopmythen te ontkrachten danwel tenminste te nuanceren. Tegelijkertijd haast hij zich geen nieuwe verkoopmythe te lanceren: 'verkopen was en is gewoon hard werken'. Dit prettig leesbare boek is bedoeld voor iedereen die in de 'overtuigingsbusiness' zit.
		recensie
							Algemeen management
			
			19 augustus 2010
				Paul Hassels Mönning
									4-5 minuten leestijd
							'Dit is een boek voor iedereen die voor zichzelf wil beginnen, die een frisse blik op zakendoen kan gebruiken of die te horen krijgt dat zijn/haar idee niet uitvoerbaar is.' Zo kondigen de auteurs Richard Reed en Dan Germain, de medeoprichters van smoothiesfabrikant 'Innocent' hun gelijknamige boek aan. 'Innocent - Hoe je van 100% fruit een merk maakt' vertelt 'the corporate story' achter dit succesvolle bedrijf en bovendien de belangrijkste lessen voor (door)startende ondernemers. Dit inspirerende boek lees je door de informele schrijfstijl en diverse foto's en illustraties in een middagje uit.
		recensie
							Organisatiekunde
			
			5 augustus 2010
				Paul Hassels Mönning
							Het begrip 'community' wordt tegenwoordig vooral in de context van sociale media geplaatst. Het boek 'Communities of practice' was zijn tijd ver vooruit. Al in 1998 beschreef Etienne Wenger het belang van communities of practice voor de lerende organisatie en voor het geven van betekenis en identiteit voor de individuele medewerker en de organisatie zelf. De auteur waarschuwt op zijn website voor een niet altijd pijnvrij leesproces en maakt dat in de praktijk meer dan waar. Tegelijkertijd klopt ook zijn belofte dat de aanhouder diverse waardevolle inzichten uit het boek opdoet.
		recensie
							Marketing
			
			29 juni 2010
				Paul Hassels Mönning
									3-5 minuten leestijd
							'Zodra het woord 'Marketing' valt, volgt er een reactie. Positief? Vaak niet.' Het boek 'Marketing is geen reclame' neemt stelling tegen de zeker in B2B heersende perceptie dat marketing sec gaat over reclame of communicatie. De auteurs Krijn de Best en Willem de Vries beschrijven wat in hun ogen marketing wél is en kan betekenen voor de ondernemer. De gehanteerde modellen en casestudy bieden diegene die zich oriënteert op marketing als businessdiscipline een helder, compact inzicht.