Hoofdlijnen van Nederlands Burgerlijk Procesrecht
Paperback Nederlands 2024 27e druk 9789463174145Samenvatting
'Hoofdlijnen van Nederlands Burgerlijk Procesrecht' is bestemd als naslagwerk op de hoofdlijnen van ons burgerlijk procesrecht voor de rechtenstudent, de praktijkjurist en voor andere juristen. In deze zevenentwintigste druk wordt aandacht besteed aan de inwerkingtreding van de Wet vereenvoudiging en modernisering bewijsrecht op 1 januari 2025 onder vermelding van de nieuwe bepalingen.
Ook de huidige bewijsregels blijven genoemd, omdat die na 1 januari 2025 in een lopende procedure blijven gelden totdat de instantie is afgerond. Verder vinden er zo veel ontwikkelingen plaats op het gebied van procederen over collectieve belangen, dat daar een apart nieuw hoofdstuk aan gewijd is. Rechtspraak en literatuur zijn bijgehouden tot 1 juli 2024.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Lijst van afkortingen XIX
HOOFDSTUK I INLEIDING 1
HOOFDSTUK II DE DIVERSE PERSONEN IN HET BURGERLIJK PROCES 21
HOOFDSTUK III RECHTSMACHT EN BEVOEGDHEID VAN DE RECHTER 41
HOOFDSTUK IV DE DAGVAARDINGSPROCEDURE IN EERSTE AANLEG 65
HOOFDSTUK V BEWIJS 103
HOOFDSTUK VI INCIDENTEN 145
HOOFDSTUK VII VONNISSEN 171
HOOFDSTUK VIII HET KORT GEDING 207
HOOFDSTUK IX DE VERZOEKSCHRIFTPROCEDURE IN EERSTE AANLEG 221
HOOFDSTUK X RECHTSMIDDELEN 229
HOOFDSTUK XI ENIGE BIJZONDERE PROCEDURES 299
HOOFDSTUK XII PROCEDEREN EN COLLECTIEVE BELANGEN 331
HOOFDSTUK XIII ARBITRAGE, BINDEND ADVIES EN MEDIATION 367
HOOFDSTUK XIV EXECUTIE- EN BESLAGRECHT 387
Register van aangehaalde wetsartikelen 443
Register van aangehaalde rechtspraak 461
Trefwoordenregister 507
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan