Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Purchasing Pro

De ROI van duurzame leveranciersrelaties voor managers, sales en inkoopprofessionals

E-book Epub Nederlands 2024 1e druk 9789401400084
Direct te downloaden

Samenvatting

Bij B2B-inkopen wordt ten onrechte vaak gestreefd naar maximale besparingen, waardoor het als een competitie wordt beschouwd, ten koste van aanbieders en leveranciers. Stefaan Hoflack laat in Purchasing Pro aan de hand van veelvoorkomende valkuilen zien wat er mis kan gaan bij professioneel inkopen. Hij pleit voor een verschuiving van de focus van besparingen naar een constructieve aanpak. Met een handig stappenplan illustreert hij hoe zo een meerwaarde kan worden gecreëerd voor alle betrokken partijen.

Stefaan Hoflack deelt met passie zijn visie op inkopen en behandelt hoe terugkerende fouten vermeden kunnen worden. Het boek wordt daardoor een krachtig, persoonlijk en inspirerend verhaal met waardevolle tips. - Bruno Havet, Voormalig Chief Procurement Officer ING en voormalig Senior Vice President NFR Sourcing Ahold Delhaize

Purchasing Pro daagt inkopers uit om kritisch naar zichzelf te kijken en biedt praktische inzichten in valkuilen van kortetermijn-kostenbesparingen. Het voorziet in concrete richtlijnen voor effectiever handelen tijdens inkooptrajecten en het opbouwen van duurzame klant-leveranciersrelaties. Dit boek is een absolute aanrader. Bert Claes, Group Supply Chain Director bij Vision HealthCare

Specificaties

ISBN13:9789401400084
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:none
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:216
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:14-2-2024
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Stefaan Hoflack

Stefaan Hoflack heeft meer dan 20 jaar ervaring als inkoper en contractmanager bij tal van ondernemingen zoals ING, Ahold Delhaize en EDF Luminus. Hij begeleidt complexe inkoop- en implementatieprojecten op vlak van IT, supply chain en outsourcing als ook aankopen van goederen en diensten. Hij was gastprofessor projectmanagement en geeft jaarlijks gastcolleges over inkopen in diverse studierichtingen.

Andere boeken door Stefaan Hoflack

Inhoudsopgave

Hoofdstuk 1 / Een te mijden afdeling 9

Hoofdstuk 2 / Fundamenten van inkoop 19
Over natuurwetten die vaak genegeerd worden 21
De positie van de leverancier 23
De prijsmythe 28
TINA 32
Over P en Q 35
Win-win-win 37
TCO 39
Onderhandelen is het communiceren van belangen 42
Tanken in de woestijn – beperkingen voor meerwaardezoekers 45

Hoofdstuk 3 / Valkuilen van inkoopprofessionals 49
Poenscheppende leveranciers 52
Stuurlui aan wal 57
I want a discount 69
Eenzijdige flexibiliteit 80
Verstoppertje spelen 88
Potemkin-marktvragen 96
Sign and forget 110
Vijandige omstandigheden 116
Relativiteit 124

Hoofdstuk 4 / Valkuilen van business owners 135
We hebben het altijd zo gedaan 138
De eenhoorn 143
De fout van de leverancier.134
Hybris 149
Extra korting ophalen 164
Oerwouden en watermeloenen 168

Hoofdstuk 5 / Handleiding voor bruggenbouwers 181
Van zero-sum naar maximal value 183
Kerncompetenties van bruggenbouwers 185
Boomstam over een kabbelend beekje 193
Stevige pijlers over een brede rivier 195
Betonrot aan de pijlers 201
De Millaubrug 202
Naast, onder en boven de inkoopprocedure 207

Referenties 211
Dankwoord 212
Eindnoten 214

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Purchasing Pro