Lees verder
Bart van den Belt (1984) is auteur van 6 boeken en 10 audioprogramma's en een veelgevraagd spreker en trainer over persoonlijke groei, ondernemerschap en leiderschap.
Meer over Bart van den BeltWaardegedreven verkopen
Verhoog je omzet met de SPORT-methodiek
Paperback Nederlands 2023 1e druk 9789082120622Samenvatting
Dit boek is voor iedereen die wil bijdragen aan een waardegedreven economie.
Waardegedreven verkopen helpt je om op een compleet andere manier naar je rol als verkoper te kijken en maakt je los van de overtuiging dat verkopen niet leuk is. Daarnaast krijg je een concrete verkoopmethodiek waarmee je moeiteloos leert verkopen.
Verkopen. De ene persoon vindt het heerlijk om te doen en de andere heeft er een hekel aan. Als ik erover nadenk, zit ik er een beetje tussenin. Gelukkig denk ik er meestal niet over na. Ik ben geen echte verkoper, dat zit niet in me. Toch is verkopen voor mij een tweede natuur. Hoewel ... verkopen ... Als ik ergens enthousiast over ben, dan deel ik dat en dat is aanstekelijk.
In marketing en sales heb ik alles geprobeerd en heb ik diepte- en hoogtepunten gekend. Van belacties tot complexe marketingautomatiseringen, van vele een-op-eengesprekken tot pitchen voor zalen met 500+ ondernemers. Van product placement op televisie tot een radiocampagne op BNR. Telkens blijkt dat er maar één échte driver is die het grootste verschil maakt in mijn commerciële resultaten op de lange termijn, en dat is de hoeveelheid waarde die ik heb toegevoegd.
Ik heb dit boek geschreven omdat ik ondernemers en verkopers die een verschil maken voor hun klanten wil helpen om dat nog vaker te doen. Succesvol verkopen is verkopen vanuit verbinding, met als primair doel de ander verder helpen. Waardegedreven verkopen noem ik dat.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Bart van den Belt
Inhoudsopgave
Gebruik de sport-methodiek gerust
Inleiding
1 Een nieuwe manier van verkopen
1.1 Het ontstaan van waardegedreven verkopen
1.2 Wat is verkopen écht?
1.3 Een nieuwe definitie van verkopen
1.4 De vijf principes van waardegedreven verkopen
2 De psychologie van waardegedreven verkopen
2.1 Een eenvoudig model voor een complex proces
2.2 Je innerlijke verkoopconflict oplossen
2.3 De wortel van je weerstand tegen verkopen
2.4 Van gladde verkoper naar betrouwbare adviseur
2.5 De 7 vaardigheden van succesvolle adviseurs
3 De SPORT-methodiek
3.1 Van praten en overtuigen naar vragen en luisteren
3.2 Waardegedreven verkopen met de SPORT-methodiek
3.3 Vragen stellen met SPORT
3.4 Testafsluiting: never be closing
4 Je klant door aankoopangst heen helpen
4.1 Je klant aanmoedigen om te springen
4.2 Je klant over zijn beperkende overtuigingen heen helpen
4.3 Succesvol afsluiten bij moeilijke klanten
Afsluiting
Dankwoord
Over mij
Gebruikte bronnen
Business Boekenbox
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan