Nadat Johan Lammers in 2013 zijn inspirerende boek Wauw- gastheerschap en sales in optima forma uitbracht, bleef hij niet stil staan. Hongerig en extraam nieuwsgierig volgde hij de ontwikkelingen en veranderingen binnen zijn geliefde thema op de voet om er zelf van te leren, maar vooral anderen mee te blijven voeden.
Meer over Johan LammersGastvrijheid 3.0
De wauwfactor van binnen naar buiten
Gebonden Nederlands 2024 1e druk 9789082059618Samenvatting
Nadat Johan Lammers in 2013 zijn inspirerende boek 'Wauw - gastheerschap en sales in optima forma' uitbracht, bleef hij niet stil staan. Hongerig en extreem nieuwsgierig volgde hij de ontwikkelingen en veranderingen binnen zijn geliefde thema op de voet om er zelf van te leren, maar vooral anderen mee te blijven voeden.
Zo kreeg hij het verhelderende inzicht dat zijn ultieme thema allemaal draait om dat ene: gastvrijheid. Steeds meer begreep hij dat dit uiterst belangrijke begrip pas van hoge kwaliteit wordt wanneer alles van binnenuit begint.
Dit boek draait dan ook om intrinsieke motivatie, omgaan met (allerlei type) mensen en de kunst om gastvrijheid op volle toeren te laten draaien. In klare taal schenkt Lammers talloze anekdotes, tips en trics, fijne lijstjes om af te vinken en een rijke oogst aan eye-openers. Steeds weer wordt de lezer getriggerd zichzelf af te vragen: hoe zit het met mijn gastvrijheid en hoe kan ik dit waardevolle begrip laten groeien?
Lammers geeft de fijne kneepjes van het vak prijs in dit gloednieuwe boek; leerzaam, inspirerend en verhelderend.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Intrinsieke motivatie om gastvrij te zijn. Hoe kunnen we dat stimuleren en ontwikkelen?
Hfdst 2 / 20
We zijn geneigd onszelf belangrijker te vinden.
Hfdst 3 / 28
Ontwikkelen van eigenaarschap.
Hfdst 4 / 38
Grondhouding en type mensen. Hoe ga je daarmee om?
Hfdst 5 / 56 Vallen en opstaan.
Hfdst 6 / 62
Mensen verdienen geen gelijke behandeling.
Hfdst 7 / 72
Gastvrijheid van binnenuit: wat is dat en hoe zorg je dat het voor elkaar is?
Hfdst 8 / 86
Als je bepaalde gewoontes hebt die triggeren, hoe ga je ze dan veranderen?
Hfdst 9 / 92
Discipline. De misschien wel grootste factor die bepaalt of je succesvol bent in gastvrijheid.
Hfdst 10 / 100
Rol van de leider om excellente gastvrijheid te ontwikkelen.
Hfdst 11 / 110
Ondergeschiktheid is niet goed. Wel dienstbaarheid! Hoe leer je dienstbaar te zijn?
Hfdst 12 / 116
De Onmisbare Sfeer in je Bedrijf: De Kracht van Hygge.
Hfdst 13 / 122
Implementatie in je organisatie voor de lange termijn. Hoe doe je dat?
Hfdst 14 / 126
Mooie voorbeelden van excellente gastvrijheid.
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan