Lees verder
Harry van de Pol is trainer, coach en inspirator. Hij geniet ervan als mensen de weg naar binnen gaan. Ontdekken wie zij zijn en wat zij willen. Om vervolgens ook tevoorschijn te komen. Aan ánderen te laten zien wie zij zijn.
Meer over Harry van de PolHarthorend
Luisteren voor professionals
Gebonden Nederlands 2010 1e druk 9789081616713Samenvatting
Hoe vindt u tijd, rust en ruimte om te luisteren? Wat is luisteren eigenlijk? Wat maakt het zo moeilijk? Hoe gaat u met plezier beter luisteren? En: Wat heeft het luisteren met uw werk te maken? 'Harthorend' geeft heldere antwoorden op deze en andere vragen over luisteren. Eenvoudig, diepgaand, inspirerend en persoonlijk.
In dit boek rekent Harry van de Pol af met het traditionele schema 'zender - ontvanger'. Hij maakt duidelijk dat luisteren in essentie een gevende beweging is. Hij is eerlijk over wat professionals in de weg staat om echt te luisteren en biedt hun een zinvol alternatief. Hij gaat daarin een paar slagen dieper dan de gebruikelijke tips over hoe u de communicatie kunt verbeteren. 'Harthorend' biedt u veel nieuwe inzichten en herkenbare voorbeelden. Het helpt u om van binnenuit te groeien als luisteraar.
'Eindelijk een boek dat over de essentie van communicatie gaat en toch praktisch blijft. Harry van de Pol laat heel overtuigend zien dat leren luisteren naar anderen begint met het luisteren naar jezelf.' - Jacqueline Beekman, CentraM
'Het luisteren waar Harry over schrijft (namelijk met respect en waardering), is een weldaad voor het geloof in eigen kunnen.' - Joseph Kessels, Universiteit Twente & The Learning Company
'Harry laat op een prikkelende manier voelen dat je pas écht contact maakt als je luistert met de intentie om te geven.' - Job Leene, Leene.tx
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Harry van de Pol
Inhoudsopgave
Kennismaking
1. Alle tijd, rust en ruimte om te luisteren
2. De essentie van luisteren
3. Niemand luistert
4. Wie heb ik aan lijin?
5. Luisteren met gevoel
6. Heel luisteren
7. Luisteren in functie
Geen dag zonder
Harthorend
Voor wie meer wil
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan