Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Leidinggeven aan onderzoekende scholen

Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789046903872
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Opbrengstgericht werken legt binnen scholen een nadruk op meetbare leerprestaties. Maar de leerling van nu heeft ook sociale competenties en een onderzoekende houding nodig. Dat onderstreept de Onderwijsraad in een recent advies. De Kenniskring van het Lectoraat Leiderschap in het Onderwijs van PentaNova vindt dat onderzoeksmatig leiderschap in onderzoekende scholen kan leiden tot onderwijs dat beter is afgestemd op de eisen van de hedendaagse maatschappij. De Kenniskring doet hier al enkele jaren onderzoek naar. Dit boek omschrijft de onderzoeksresultaten tot nu toe en biedt scholen een handreiking voor het beter benutten van data op leerling- en schoolniveau. Het eerste deel van Leidinggeven aan onderzoekende scholen behandelt het theoretische begrip 'onderzoeksmatig leiderschap': wat is dat en wat zijn de effecten ervan voor de school van de 21ste eeuw? Deel II richt zich op de onderzoeksresultaten. Elk hoofdstuk geeft aanbevelingen voor het creëren van een onderzoekende cultuur op school.Leidinggeven aan onderzoekende scholen is geschikt voor schoolleiders en bestuurders PO en VO, schoolleiders in opleiding en docenten van schoolleidersopleidingen (basisopleidingen en Master Educational Leadership). Maar is ook interessant voor (praktijk)onderzoekers en docenten/studenten master SEN/Leren & innoveren én (academische) lerarenopleidingen.De praktijkonderzoeken zijn verricht door leden van de Kenniskring Leiderschap in het Onderwijs, onder redactie van Meta Krüger.

Specificaties

ISBN13:9789046903872
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Uitgever:Coutinho
Druk:1
Verschijningsdatum:12-12-2013
Hoofdrubriek:Schoolboeken
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Leidinggeven aan onderzoekende scholen