Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The Network Economy (paperback)

Strategy, Structure and Management

Paperback Engels 2004 1e druk 9781845428372
Verwachte levertijd ongeveer 16 werkdagen

Samenvatting

Door het groeiende aantal van relaties, samenwerkingsverbanden en contacten tussen verschillende bedrijven is het toezicht houden op een portfolio van strategische allianties één van de uitdagendste taken van managers. Het netwerk van organisaties is een meer relevante en effectieve vorm van organisatie geworden in deze economie. Door het integreren van de meest recente academische literatuur met praktische nieuwe inzichten, ontwikkelt dit boek een kader waar zowel managers als academici op terug kunnen vallen om de ingewikkelde werking van de netwerk economie te begrijpen.

Ard-Pieter de Man onderzoekt onderwerpen zoals netwerk strategie, netwerk structuur, partner selectie, netwerk management en concurrentie in en tussen netwerken. Door het bestuderen van de fundamenten van het bestuursproces, is de auteur in staat een begrijpelijk en logisch overzicht te creëren van succesvol management in de netwerk economie.

Hij legt de nadruk op het feit dat bedrijven nu gehele netwerken moeten managen, niet alleen individuele allianties. Het is voor hen onmogelijk geworden zich nog te isoleren. Bovendien biedt dit boek een uniek en intrigerende blik op netwerktactieken, waarbij allerlei handigheden gedemonstreerd worden. Ook worden er interessante case studies beschreven, die effectief netwerk management illustreren bij grote bedrijven zoals Cisco, Glaxo, Microsoft, Nokia en Toyota.

'The Network Economy' is het eerste boek waarin theoretische ideeën over netwerk management worden vertaald naar praktische richtlijnen. Een waardevolle hulp aan CEO's en strategie en R&D managers. Tevens zal het zeer nuttig zijn voor academici die geïnteresseerd zijn in netwerken, innovatie management en organisatie en beleidsmakers die betrokken zijn bij technologie en antitrust beleid.

Specificaties

ISBN13:9781845428372
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:190
Druk:1

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
0
2
0
0
0

Over Ard-Pieter de Man

Met vele jaren advieservaring, gecombineerd met een academische loopbaan, help ik organisaties bij strategische en organisatorische vraagstukken. Het effect van digitalisering op strategie en organisatie is daarbij van toenemend belang. Liever dan het aanbieden van oplossingen aan organisaties, zie ik dat organisaties zelf leren die oplossingen te ontwikkelen. Naast zelfstandig bestuursadviseur ben ik hoogleraar Management Studies aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Gecombineerd met de praktische ervaring leidde dat tot diverse boeken en een groot aantal artikelen, die ook in de praktijk zijn gewaardeerd. Zij zijn bekroond met de ROA prijs en de OOA prijs.

Andere boeken door Ard-Pieter de Man

Inhoudsopgave

Figures
Tables
Preface
Introduction

1. The Network Economy: Past and Present
2. Network Strategy at the Network Level
3. Network Strategy at the Company Level
4. Network Structure: Optimizing the Alliance Portfolio
5. The Network Process: Partnering, Implementation, Management, Change
6. Network Tactics: Moves against Competitors
7. Networks and Competition
8. The limits to networks
9. The Network Economy: Myth and Meaning

References
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Network Economy (paperback)