Lees verder
Marlène Langbroek is expert op het terrein van loopbaanbegeleiding. Ze heeft veertien jaar ervaring als opleider van loopbaanbegeleiders en coaches bij de Hogescholen Fontys en Saxion.
Meer over Marlène LangbroekWat wil ik nu echt?
Een loopbaanstrategie voor gedreven hbo’ers en academici die meer waarde willen realiseren in hun werk
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789461264244Samenvatting
Heb je het gevoel dat je niet al je kwaliteiten benut? Wil je waarde toevoegen met wat je te bieden hebt? Neem zelf de regie over je loopbaan.
Met de strategie in dit boek realiseer je het werk dat je echt wilt. Met de inzichten op basis van onderzoek en ervaring en de praktische tips vind of creëer je werk waarin je een bijdrage kunt leveren die voor jou van betekenis is. Je ontdekt:
- Dat je voor fijn werk niet afhankelijk bent van vacatures, recruiters of werving- en selectiebureaus.
- Hoe je je overtuigend profileert met wat jij te bieden hebt.
- Hoe je je ideale baan creëert door een werkgever een voorstel te doen.
- Hoe je na het doorlopen van het stappenplan de moed hebt om je huidige baan op te zeggen en je droom achterna te gaan.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Marlène Langbroek
Inhoudsopgave
Voorwoord
Inleiding
HOOFDSTUK 1
Hoe bevlogen en betrokken ben jij in je werk?
HOOFDSTUK 2
Gaan voor een nieuwe baan of blijven zitten waar je zit
HOOFDSTUK 3
Wat er nodig is om een doorbraak in je loopbaan te realiseren
HOOFDSTUK 4
Waar ben je goed in en welke waarde lever je?
HOOFDSTUK 5
Welke omgeving is waardevol voor jou?
HOOFDSTUK 6
Wat werk voor jou waardevol maakt
HOOFDSTUK 7
Vier soorten 'zin' en ambachtelijk zingeven
HOOFDSTUK 8
Profiel van je ideale werk
HOOFDSTUK 9
Je baan veranderen zonder van baan te veranderen: jobcraften
HOOFDSTUK 10
Hoe je verborgen banen boven water krijgt
HOOFDSTUK 11
Hoe je je ideale baan realiseert
HOOFDSTUK 12
Hoe om te gaan met belemmeringen en beperkende overtuigingen
Nawoord
Dankwoord
Bronnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan