Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De professionele adviseur

Paperback Nederlands 1998 1e druk 9789052612850
1
Voormalig Nr. 1Totaal 18 dagen
EvergreenTotaal 509 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 3 werkdagen

Samenvatting

Veel professionals benaderen de taak van advies geven alsof het een objectieve, rationele oefening is die teruggrijpt naar hun technische kennis en expertise. Helaas is een advies geven bijna nooit uitsluitend een rationeel proces, maar eerder een emotioneel 'duet' dat wordt uitgevoerd door de adviseur en zijn cliënt. Als je niet leert de emoties van de cliënt te herkennen, ermee om te gaan en erop te reageren, zul je nooit een effectief adviseur worden. De daad van advies geven valt of staat met diep begrip voor de betrokken persoonlijkheden en met het vermogen het adviesproces aan te passen aan de betrokken personen. Maister vertaalt dit gegeven naar de praktijk.

Specificaties

ISBN13:9789052612850
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:63
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:18-2-2014
Hoofdrubriek:Advisering

Lezersrecensies

3.0 van de 5
10 stemmen
1
2
3
4
0

Over David Maister

David H. Maister staat alom bekend als een autoriteit op het gebied van het management van professionele dienstverlenende organisaties. Al twintig jaar adviseert hij bedrijven over de hele wereld met een breed spectrum aan professionals over strategie en management. Maister is auteur van de bestsellers 'Management van professionele organisaties' (1999), 'Een echte professional' (1997), 'De vertrouwde adviseur' (medeauteur 2000), en 'Maak waar wat je zegt' (2001). Tijdens zijn hieraan voorafgaande academische carrière was hij auteur of medeauteur van zeven boeken over uiteenopende onderwerpen als vrachtwagenchauffeurs, het managen van een luchtvaartmaatschappij en fabrieksoperaties. Dit is zijn twaalfde boek. David Maister, Engelsman van geboorte, heeft gestudeerd aan de University of Birmingham, de London School of Economics en de Harvard Business School, waar hij ook zeven jaar hoogleraar is geweest. Hij woont in Boston Massachusetts.

Andere boeken door David Maister

Inhoudsopgave

1. De kunst van adviseren
2. Het perspectief van de cliënt
3. Een goed gesprek met pa of ma
4. De juiste woorden vinden
5. Onderwijsvaardigheden
6. Tactisch omgaan met cliënten
7. Een benadering op maat

Key account management

8. Inleiding
9. Wat willen klanten
10. De key accountmanagement
11. Visitekaartjes of management
12. Invloed zonder gezag

Een kwestie van vertrouwen

13. Vertrouwen tussen partners
14. Vertrouwen tussen aankomende partners
15. Vertrouwen in cliënten
16. Hoe kun je vertrouwen winnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De professionele adviseur