David H. Maister staat alom bekend als een autoriteit op het gebied van het management van professionele dienstverlenende organisaties.
Meer over David MaisterDe professionele adviseur
Paperback Nederlands 1998 1e druk 9789052612850Samenvatting
Veel professionals benaderen de taak van advies geven alsof het een objectieve, rationele oefening is die teruggrijpt naar hun technische kennis en expertise. Helaas is een advies geven bijna nooit uitsluitend een rationeel proces, maar eerder een emotioneel 'duet' dat wordt uitgevoerd door de adviseur en zijn cliënt. Als je niet leert de emoties van de cliënt te herkennen, ermee om te gaan en erop te reageren, zul je nooit een effectief adviseur worden. De daad van advies geven valt of staat met diep begrip voor de betrokken persoonlijkheden en met het vermogen het adviesproces aan te passen aan de betrokken personen. Maister vertaalt dit gegeven naar de praktijk.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Het perspectief van de cliënt
3. Een goed gesprek met pa of ma
4. De juiste woorden vinden
5. Onderwijsvaardigheden
6. Tactisch omgaan met cliënten
7. Een benadering op maat
Key account management
8. Inleiding
9. Wat willen klanten
10. De key accountmanagement
11. Visitekaartjes of management
12. Invloed zonder gezag
Een kwestie van vertrouwen
13. Vertrouwen tussen partners
14. Vertrouwen tussen aankomende partners
15. Vertrouwen in cliënten
16. Hoe kun je vertrouwen winnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan