Deuxieme etape Tekstboek
frans voor beginners
Paperback NL 2025 1e druk 9789046902929Samenvatting
Deuxième étape is een communicatieve methode Frans voor volwassenen. Met deze methode leren cursisten de Franse taal aan de hand van veel gevarieerde leeractiviteiten, beeldmateriaal, authentieke teksten en chansons. De mondelinge communicatie staat centraal, maar ook lezen en schrijven komen aan bod.
Deuxième étape is het vervolg op Première étape. Er wordt gewerkt van niveau A1 naar A2, waarbij de richtlijnen van het Europees Referentiekader nauwgezet worden gevolgd.
De methode bestaat uit een tekstboek met twee audio-cd's en een website, en een oefenboek.
Dit tekstboek bevat tien hoofdstukken met aansprekende onderwerpen, zoals werk en beroep, leven in de stad, reizen en eten. De onderwerpen worden van veel kanten belicht, waarbij Frankrijk maar ook andere Franstalige landen aan bod komen. Na elke twee hoofdstukken volgt een les zakelijk Frans, waarin de cursisten de geleerde taalfuncties leren toepassen in een zakelijke context. Achter in het boek staan woordenlijsten en een uitgebreid grammaticaoverzicht.
Met een uitgebreide verzameling oefeningen in het oefenboek en op de website trainen de cursisten wat ze in het tekstboek hebben geleerd. Daarnaast biedt het oefenboek oplossingen, taalportfolio's en een eindtoets, en de website een kaartspel, woordenlijsten, links naar chansons en docentenmateriaal.
Samen vormen het tekstboek, het oefenboek, de cd's en de website een complete en bijzonder gevarieerde methode Frans.
Véronique Caplain werkt als docent Frans onder meer bij Taalstudio Frans en bij de Alliance Française.
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan