Lees verder
bestsellerauteur, o.a. van 'De one-minute manager' en 'Gung Ho!'
Meer over de auteursDe One Minute Mentor
Mentoring als geheim ingrediënt voor succes
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789024406692Samenvatting
De ultieme gids voor het realiseren van ijzersterke mentorrelaties.
Hoewel de meeste mensen een positief beeld hebben bij mentoring, weet bijna niemand hoe het precies werkt en waar je überhaupt een mentor vandaan haalt. Daar komt nog bij dat veel potentiële mentors denken dat ze er geen tijd voor hebben of de vaardigheden missen.
Managementgoeroe Ken Blanchard en voormalig directeur van Twitter Díaz-Ortiz reiken je met dit boek een systematische benadering aan voor een generatie-overbruggende vorm van mentoring. Aan de hand van de voor Blanchard zo typerende parabels leggen de auteurs uit waarom het tot stand brengen van doeltreffende communicatie en relaties tussen generaties onderling een geweldige kans kan zijn voor zowel bedrijven als individuen.
Dit boek onthult waarom mentoring hét geheime ingrediënt is voor zowel persoonlijk als zakelijk succes.
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Kenneth Blanchard
Over Claire Diaz-Ortiz
Inhoudsopgave
Inleiding
DEEL I
Geen kompas, geen kaart: leven in een mentorloos land
Een vraag om sturing
Ik, een mentor?
De zoektocht
De eerste ontmoeting
Missie verplicht
Betrokkenheid: het fundament van de relatie
Tijd voor introspectie
Eerlijkheid loont
Netwerken is een kunst
Vertrouwen verdien je
Netwerken volgens het boekje
Kansen voor elkaar
Zijn we er en willen we door?
Mentoring houdt nooit op
DEEL II
Het mentormodel
Hoe zet je een mentoringprogramma in je eigen organisatie op?
Coaching versus mentoring
Dankwoord
Over de auteurs
Beschikbare diensten
Bezoek ons online
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan